Geoblog.pl    juwicze    Podróże    Wrześniowa piątka    Czasem słońce, czasem deszcz... a my na plaży
2024

Czasem słońce, czasem deszcz... a my na plaży

Chorwacja
Chorwacja, Čiovo

... bo dzisiaj ostatni dzień.

Pogoda dzisiaj zdecydowanie mniej wakacyjna. Znowu opuszczamy okolice Omisu, by chociaż złapać trochę słońca. Jedziemy na wyspę Ciovo, na plażę Barbara. Kiedyś była to spokojna zatoczka z małą plażą, do której dojeżdżało się wąską drogą. Droga ta sama, ale na końcu spory parking i bar na plaży. W zatoczce sporo jachtów i łódek. Po nieco odludnej plaży nie ma śladu. Zostajemy i mimo chmur pompujemy deskę. Chwilami pojawia się słońce a chwilami spadają z nieba krople deszczu. Nawet chowamy się do baru, w którym można się co najwyżej napić, jedzenia brak. Ale wygląd, nastrój, widoki i muzykę można polecić :-)
Na obiad jedziemy do restauracji Leonardo (chyba już tam kiedyś jedliśmy), bo na hasło Fish&Chips pojawiła się w naszej okolicy. W menu jednak brak takiej pozycji, ale zostajemy. Ryba Orada bardzo dobra, frytki, cievapcici i pizza również dobre, naleśnik zdecydowanie odradzamy, zwłaszcza dla dzieci może okazać się za twardy. Płatność wyłącznie gotówką. Prywatny parking dla gości na plus.
W powrotnej drodze wstępujemy do Splitu. Przez kilka dni miały występować jakieś lokalne zespoły, pomyśleliśmy że może nawet gdzieś na starówce. Udaje się znaleźć miejsce blisko starówki i w dobrej cenie. Występów nigdzie nie widać i nie słychać. Nawet baner zniknął, więc może impreza odwołana. Jeszcze się chwilę kręcimy po starym mieście, ale jest zdecydowanie chłodniej (ok. 19 stopni) i chwilami wieje.