Geoblog.pl    juwicze    Podróże    Miodowy miesiąc    Upalne lato w mieście

Upalne lato w mieście

Ukraina
Ukraina, Kijów

Rano odespaliśmy wreszcie ostatnie zaległości i bardzo powoli zbieraliśmy się do wyjścia. Po wczorajszym rozpoznaniu ruszyliśmy na początek dokładnie tą samą drogą :) Czyli obejrzeliśmy Majdan z góry. Po kilku obowiązkowych fotkach popijając piwko ruszyliśmy do Soboru Mądrości Bożej (Sofia Kijowska, na liście UNESCO). Dalsza droga wiodła przez Złote Wrota, Operę, Sobór św. Michała, parkiem wzdłuż Dniepru aż do Pomnika Przyjaźni Narodów (Tęcza). Nieco zmęczeni wracamy na Chreszczatyk, by odpocząć od zwiedzania. Pod parasolami spędzamy nieco czasu, leniwie popijając miejscowe piwo do obiadu (ok. 200 hrywien).
Zaglądamy do Globusa (na Majdanie), bo przewodnik polecał to miejsce na zakupy. Szybko obeszliśmy Globusa wokół i nie znaleźliśmy nic z poszukiwanych artykułów :) Pada decyzja: wracamy do hotelu, a po drodze zajrzymy do Aszan (o ile się uda - widzieliśmy koło nas bus z takim napisem). Usiedliśmy na przystanku przy metrze Nyvky i w końcu przyjechał. Wprawdzie siedzieliśmy na przystanku dla wysiadających, ale nie było to problemem dla naszego kierowcy. Bus jak i u nas - bezpłatny. Auchan wygląda z zewnątrz podobnie jak Auchan w Piasecznie - bez wodotrysków ;-) W środku więcej regałów wysokiego składowania (jak w Makro). I chyba tylko 6 kas akceptujących płatność kartą kredytową :) Powrotny autobus staje niedaleko naszego hotelu, więc tym razem mamy blisko. Zdjęcia zmniejszamy pojedynczo na tablecie Asusa. Muszę poszukać lepszego programu albo mniej zdjęć wrzucać do bloga ;-) Ale tablet spisuje się znakomicie!

Michał
Michał - 2011-07-12 08:14
Kurcze już wam zazdroszczę. Fajnie że macie pogodę. Róbcie dużo zdjęć w Kijowie, bo ja niestety byłem 3 razy, ale nic nie widziałem (praca :().

juwicz senior
juwicz senior - 2011-07-12 09:16
Widać ze zdjęć, że jest co zwiedzać w Kijowie.

podrozewszpilkach
podrozewszpilkach - 2011-07-13 04:30
proponuje jednak poszukac programu!szkoda byloby zrezygnowac z takich pieknych zdjec:) zyczymy wielu wspanialych wrazen!

RafalP
RafalP - 2011-07-13 11:06
No proszę, całkiem ciekawy ten Kijów. Może na przyszłe podróże faktycznie warto celowo tam zobić mały postój.. Pozdroowki z UM :)

pikoszki
pikoszki - 2011-07-16 19:22
witam calkiem niezly program i szybki to http://www.irfanview.com/ ktory sam uzywam do gbloga, pozdrawiam

mirka66 - 2011-07-22 17:40
Kijow jest piekny.Bylam tam niedawno i dwa dni temu wrocilam.