Geoblog.pl    juwicze    Podróże    Chorwacja na osiem stóp    A na zakończenie wycieczka do Szybenika

A na zakończenie wycieczka do Szybenika

Chorwacja
Chorwacja, Sibenik

Pogoda nie dostosowała się do naszych planów plażowania przez cały dzień i na maksa, by wyrównać opaleniznę na całym ciele. Tym razem prognoza nie trafiła i niebo było skutecznie zachmurzone. Może nie były to ciężkie chmury, ale czekanie na plaży aż się rozejdą jakoś nas nie bawiło. Tak więc rzuciłem propozycję wycieczki do Szybenika, tym bardziej, że jest tam katedra św Jakuba umieszczona na liście UNESCO.
Dojazd do centrum jest bezproblemowy a samochód można zostawić na parkingu koło dworca autobusowego (6 kun za godz.) lub kawałek dalej przy nabrzeżu. Warto pójść wzdłuż nabrzeża aż do plaży miejskiej - stamtąd rozciąga się piękny widok na stare miasto, jak i na twierdzę (największą na chorwackim wybrzeżu). Wprawdzie poruszanie się po starówce jest utrudnione (górzyste położenie i liczne schody), ale wydaje się, że wszędzie da się dojść nawet z wózkiem nie korzystając ze schodów.